Uw mening is voor ons zeer belangrijk. Na een bezoek aan ons gezondheidscentrum kunt u worden benaderd voor een kort patiënttevredenheidsonderzoek.

Wij werken met een doorlopend onderzoek waarmee wij continu de patiënttevredenheid meten. Na een bezoek aan de praktijk kunt u een uitnodiging voor dit onderzoek ontvangen. Dit onderzoek wordt anoniem uitgevoerd, de praktijk weet dus niet wie de vragenlijst invult. De praktijk heeft continu inzicht in de resultaten uit dit onderzoek.

In dit onderzoek wordt uw mening gevraagd over 3 onderwerpen:

  • Hoe tevreden bent u over het gemak waarmee een afspraak kunt maken?
  • Hoe waardeert u het centrum en de locatie?
  • Hoe waardeert u de zorgverlening op deze locatie?

Verbeteracties

Minimaal één keer per maand worden de resultaten in het praktijkoverleg besproken. Wanneer nodig wordt direct actie ondernomen om dingen te verbeteren. Zo zijn bijvoorbeeld de volgende verbeteracties uitgevoerd:

  • We hebben extra consultplekken gecreëerd in de agenda om wachttijden, de termijn van de afspraak, te verkorten;
  • Mogelijkheid voor het maken van een afspraak is uitgebreid: patiënten kunnen nu ook online een afspraak bij de huisarts inplannen;
  • We hebben aanpassingen gedaan aan de balie, om patiënten meer privacy te geven.